zondag 7 december 2014

Sinterklaas keekjes

Laatst ontdekte ik de website “Brenda kookt”, daar loopt het water je van in de mond. De Sinterklaas cake ziet er heerlijk uit, die moest ik dus proberen. Maar omdat ik op vrijdag mijn “baksels” altijd verkoop kon ik er geen grote cake van maken. Het moesten een soort muffins worden  die ik gemakkelijk per stuk zou kunnen verkopen. Ze waren heerlijk. Met dit recept heb je voldoende voor ongeveer 15 cakejes. Ik gebruik zelf altijd een ijzeren muffin vorm waar ik de papieren cakevormpjes in zet, omdat ze anders zo breed uitzakken.

 

Ingrediënten: 200 gram zelfrijzend bakmeel, 200 gram roomboter (op kamertemperatuur), 200 gram basterdsuiker, 4 eieren, 1 zakje vanillesuiker, 1 theelepel speculaaskruiden, zout, 200 gram grof gehakte chocolade kruidnoten

Bereidingswijze:
Verdeel de cakevormpjes over een bakplaat (of zet ze dus in een ijzeren muffin vorm). Verwarm de oven voor op 160°C. Mix de suiker met de boter tot een romig geheel. Voeg dan de eieren toe. Zeef de bakpoeder en roer dit samen met de vanillesuiker, speculaaskruiden en een snufje zout door het beslag. Hak de chocolade kruidnoten grof en doe hier ongeveer ¾ van bij het beslag (roer ze met de hand door het beslag). Giet het beslag in de vormpjes en strooi er de overige gehakte chocolade kruidnoten overheen. Bak de Sinterklaas keekjes ongeveer 25 minuten in de oven. Controleer met een satéprikker of de cake gaar is. Als deze er droog uitkomt zijn ze klaar.


Smakelijk eten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten