maandag 6 juli 2015

Courgetti met garnalen

Met dit warme weer eet ik niets liever dan salades. Deze kwam ik tegen op het Blog “Brenda Kookt”. Een heerlijke en makkelijke salade. Het originele recept van Brenda serveert de tomaatjes warm. Met de temperaturen van nu, van boven de 30 graden, heb ik dat achterwege gelaten en de tomaatjes gehalveerd en er koud bovenop gelegd. Ik had met mijn mobiel een foto gemaakt van het resultaat, maar deze was helaas niet scherp. Daarom gebruik ik de foto van Brenda’s blog.

Ingrediënten voor 2 á 3 personen: 2 courgettes, teentje knoflook, 12 garnalen, 8 champignons, 6 tomaatjes, 2 eetlepels groene pesto

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 220°C. Rasp (of snijd) de courgettes julienne in de lengte zodat er lange “spaghetti” slierten ontstaan. Vet een ovenschaaltje of braadslede in met olie, leg de tomaatjes erin en besprenkel ze met peper, zout, fijn gescheurde basilicum en olijfolie. Rooster de tomaatjes 20 minuten in de oven. Snijd de champignons in plakjes, bak ze in een beetje olie en doe de knoflook erbij. Zorg ervoor dat vuur niet te hoog staat, anders verbrand de knoflook en wordt het bitter. Doe de garnalen bij de champignons en bak mee tot ze gaar zijn. Bak de courgetti even kort in een koekenpan en roer de pesto erdoor. Verdeel de pesto courgetti over de borden, verdeel hierover het garnalen/champignon mengsel. Top af met de tomaatjes.

foto: "Brenda Kookt"
Smakelijk eten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten